Jumaat, 9 September 2011

Cukai 6% prabayar: Najib cuba bodohkan siapa?

Najib dalam respon awal mengenai bantahan pelbagai rakyat dalam isu cukai 6% kad prabayar antaranya dipetik berkata

Najib juga menafikan Telco telah menerima kelulusan Kementerian Kewangan, sebaliknya menjelaskan keputusan itu dibuat oleh syarikat-syarikat telekomunikasi sendiri.

baca lanjut di sini

PBO tak tahu sama ada syarikat telco ini memandai nak kutip cukai bagi pihak kerajaan. Siapa yang arahkan sebenarnya? Cukai yang akan dikenakan tersebut masuk kantung mana?







Kalau kerajaan tetapkan cukai ke atas syarikat, bagaimana pula dengan cukai syarikat yang sedia ada. Cukai 6% ini apa pula kejadahnya?

Mungkin ada akta yang berkaitan mewajibkan cukai ke atas pengguna. Tapi persoalannya dari arahan siapa? Kabinet mana?

Kalau syarikat telco nanti akan membatalkan hasrat cukai tersebut ke atas pelanggannya, namum apa jaminan yang telco ini tidak akan menyerap melalui kaedah lain?

sudah-sudahlah tu....




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

2 respon:

Tanpa Nama berkata...

halo..halo..kawan,kalu lu mahu bodo itu papua neu gunie punye olang tarak apa maa..ini olang mesia sudah tau maa..lu punye bau kencing pun waa sudah tau maa..sapa? ape warna? dan bile..lg mau tipu kaa..manyak besar punye BABI KERAjaan punye olang maa...

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah nama cukai tu mestilah masuk kantung kerajaan..hahaha..kurang cerdik sungguh(bahasa kasar bodoh)....