Isnin, 24 September 2018

Seorang janda di Terengganu bakal disebat kerana tawar khidmat seks

Seorang janda yang ditahan di sebuah bilik hotel di Kuala Terengganu berdepan hukuman sebat selepas mengaku bersalah hari ini.

Tertuduh yang berusia 30 tahun sebelum itu didakwa menawarkan khidmat seks kepada seorang lelaki kira-kira jam 10.45 malam pada 17 Sept lalu.

Dia yang mempunyai seorang anak perempuan membuat pengakuan bersalah di depan hakim Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Terengganu, Rosdi Harun.

Portal mStar Online melaporkan wanita itu ditahan sepasukan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) ketika menawarkan khidmat seks.

Dia kemudian didakwa mengikut Seksyen 25 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) 2001.

Mengikut undang-undang itu seseorang yang disabitkan bersalah boleh dihukum penjara sehingga tiga tahun, atau denda sehingga RM5,000 atau disebat dengan rotan sebanyak enam kali atau kombinasi hukuman terbabit.

Semasa membuat rayuan wanita itu meminta dikenakan hukuman ringan kerana dia tidak mampu membayar denda.

Tertuduh juga menjelaskan kepada mahkamah, dia tidak menerima bantuan kewangan daripada bekas suaminya.

Pada 3 Sept lalu dua wanita menjalani hukuman sebatan mengikut syarak kerana didapati bersalah melakukan hubungan sejenis.

Hukuman itu dijalankan di bilik Mahkamah Tinggi Syariah dengan disaksikan lebih 100 orang termasuk ahli keluarga tertuduh, media dan peguam.

Bagaimanapun untuk rekod hukuman sebat mengikut ketetapan syarak berbeza dengan pelaksanaan konvensional, serta perlu mematuhi syarat tertentu.

Pasangan wanita terbabit turut didenda RM3,300 atau dipenjara empat bulan jika mereka gagal menjelaskan denda berkenaan.

Nasib janda yang mengaku bersalah di mahkamah hari ini akan diketahui pada Khamis apabila Rosdi akan membuat keputusan mengenai hukuman yang akan dikenakan ke atasnya.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: