Isnin, 28 Mac 2016

Saya tidak berdendam dengan Mahathir

"Saya ditahan dua kali di bawah ISA semasa pemerintahan Tun Mahathir. Namun ini bukan mengenai balas dendam pada masa lalu.

"Adakah saya perlu mengecam seorang bekas perdana menteri apabila saya sepatutnya membidas kepimpinan pada hari ini?," ujarnya pada kongres 'Selamatkan Malaysia' di Pusat Konvensyen Shah Alam, semalam.

Presiden Amanah, Mohamad Sabu menyifatkan tidak perlu berdendam dengan Tun Mahathir meskipun pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Beliau berkata, Islam turut mengajar manusia untuk berkata benar di depan pemimpin zalim bukan pemimpin pencen yang zalim.

"Kalau kita berani kritik orang yang dah pencen, itu bukan jantan namanya.

"Imam Syafie, Imam Abu Malik dan Abu Hanifah dipenjarakan kerana mengkritik pemimpin yang menyeleweng di zaman mereka tetapi bukan mengkritik Abu Lahab dan Abu Jahal yang telah lama pergi," ujarnya lagi yang pernah ditahan ketika Ops Lalang 1987.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: