Jumaat, 25 Mac 2016

Hina sangatkah saya kahwin dengan orang tua?

"Hina sangat ke muda kahwin dengan tua? Perkahwinan saya yang sah kot? Bukannya buncit dulu baru nak kahwin," katanya.


KUALA TERENGGANU - Demikianlah persoalan dari tuan empunya badan yang baru berkahwin dengan suaminya yang berusia 62 tahun.

Gambar yang dimuat naik oleh Ustaz Saiful Bahri Mamat di laman Facebook tersebar luas sehingga ada segelintir pengendali laman Facebook seperti Himpunan Gambar Lawak dilihat mempersendakan pasangan itu.

"18 tahun gaiisss, 18 tahun. Allahu, rasa pedih menusuk kalbu gaiss. Hahahahaha," tulis laman Himpunan Gambar Lawak disertai dengan emoticon gelak ketawa.

Hilang sabar dengan apa yang dituliskan itu, Nur Nasirah Nazri, isteri kepada Ismail Lambak, tampil mempersoalkan tindakan laman berkenaan.

"terima kasih banyaklah ye admin sebab hebohkan perkahwinan saya. Sebenarnya saya kasihan pada admin. Yelah kan, pasal orang muda seperti saya nikah dengan orang tua dijadikan bahan lawak.

"Lawak sangat ke? Sebenarnya lawak atau nak jadi batak? Admin tak pernah ke dengar gosip orang muda kahwin dengan orang tua? Terima kasihlah buat saya jadi hotsuff sekejap.

"By the way, banyaknya pahala awak kan sampai nak mencari dosa? Kalau saya cakap saya tak maafkan awak sebab awak heboh gambar ini, awak rasa okay tak? Okaylah kot kan? Biasalah manusia ini, hal orang sedap saja kita gelak-gelakkan. Tetapi bila ada orang bercerita tentang hal kita, pandai pula nak melenting.

"Hina sangat ke muda kahwin dengan tua? Perkahwinan saya yang sah kot? Bukannya buncit dulu baru nak kahwin," katanya.

Menurut Nur Nasirah, dia sebelum ini mengambil pendirian untuk berdiam diri. Namun gambar dia dan suami telah tersebar meluas sehingga menjadi bahan jenaka netizen menyebabkan dia hilang sabar lalu tampil menegur tindakan sesetengah pihak itu.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

2 respon:

Tanpa Nama berkata...

BUKAN CEMBURU TP SIMPATI

HEBAT MANA LAH SGT JIKA SUDAH BERUSIA TUA

TAKUT RUMAHTANGGA TK BAHAGIA BATIN

CKP KOSONG BOLEH LAH KUNUN PENGALAMAN HEBAT ATAS KATIL

JGN NK MENIPU SUNATTULAH LAH.. SEMAKIN TUA KITA SEMAKIN LEMAH

ANYWAY KALAU DH SUKA SAMA SUKA KAWIN ITU MULIA LA.

Unknown berkata...

Assalam.nur nasirah..saya sokong awak dan suami awak,semoga bahgia berpanjangan,jodoh pertemuan,Allah yang tentukan yea tak...yang lain..apa nak bising bising,dia dah bernikah punnn