Jumaat, 25 Mac 2016

Azalina dimalukan dan memang tak tahu malu

Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia menukar keputusan yang dibuat oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said yang tidak membenarkan isu derma politik RM2.6 billion dibahas di Parlimen.

Pandikar Amin membuat keputusan itu selepas ahli Parlimen pembangkang membantah arahan yang dikeluarkan Azalina yang menimbulkan pertikaian hampir sejam di Dewan Rakyat, hari ini.

Ahli Parlimen pembangkang mahu soalan mengenai dana RM2.6 billion perlu didengar terlebih dahulu bukan langsung tidak dijawab.

Pandikar Amin bersetuju dan mengakui Azalina telah melangkaui tugasnya dengan membuat keputusan awal sebelum berbincang dengannya.

“Kesilapan yang dilakukan Menteri (Azalina) adalah dia bertindak lebih awal mengambil alih tugas Speaker. Jadi, tidak sesekali kesilapan ini akan berulang.

“Jika tidak, rakyat akan berkata Speaker sewenang-wenangnya mengikut arahan pihak tertinggi,” katanya.

Azalina mengeluarkan arahan itu pada 16 Mac lalu mengikut Peraturan 23 (1) yang menyebut sebarang isu yang sedang berjalan di mahkamah tidak boleh dibahaskan di Parlimen.

Beliau membuat arahan itu susulan saman pemula yang difailkan di Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas) oleh Majlis Peguam Malaysia terhadap Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali pada 14 Mac 2016. -
FMT

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

2 respon:

Tanpa Nama berkata...

Reti malu ker minah tomboy nih???

Unknown berkata...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm