Selasa, 19 Julai 2016

Ahmad Maslan Kat Mana?.. Dulu Dia Kata GST Ni Bagus.. Tapi Apa Nih?

Sebelum GST dilaksanakan dulu Ahmad Maslan ada berkata.. "GST ini bagus, akan turunkan harga barang, tidak bebankan rakyat, menggantikan cukai lama, rakyat boleh dapat resit, rakyat boleh jimat perbelanjaan, cukai terbaik sepanjang zaman"

"Tidak ramai yang memahami GST dan jika anda tidak faham, janganlah berarak di jalanan... Jangan protes dan kata GST tidak baik,"

Malah dia turut bandingkan perlaksanaan GST dengan Hukum Hudud "Jika anda baca satu buku, dalam satu hari, anda boleh faham hudud. Begitu juga dengan GST – dalam satu jam anda boleh faham.

Mahathir yang berpengalaman selama 22 tahun sebagai Perdana Menteripun dia kata tak faham apa itu GST kerana masih belum mendapat penerangan terperinci atau tersalah tafsir mengenai pelaksanaan GST daripada orang-orang di sekelilingnya.

"Saya rasa orang di sekelilingnya tidak memberi penerangan lengkap lagi terperinci mengenai GST kepada Dr Mahathir.

"Jelas peratus GST merupakan cukai yang lebih rendah daripada SST sebelum ini. Bagaimana boleh dia (Dr Mahathir) kata lebih baik jika kerajaan membatalkan GST?,"

Tapi persoalannya.. Jika Tun M dikatakan tidak faham GST, apakah rakyat Malaysia yang hampir kesemua mereka tidak lebih berpengalaman tentang ekonomi negara dari Dr Mahathir akan lebih faham tentang GST?

Keputusan Putrajaya melaksanakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) pada 1 April ini dianggap sebagai langkah tepat untuk menangani ekonomi merosot akibat daripada kejatuhan nilai ringgit.. juga kata Ahmad Maslan.. Tapi... baca ni..

Sejak pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST), pengusaha industri kecil dan sederhana (IKS) menyaksikan pendapatan mereka jatuh sekurang-kurangnya 20 peratus. 
Sambil mengakui kemerosotan itu adalah berikutan beberapa faktor, Presiden Persatuan IKS Malaysia, Michael Kang bagaimanapun berkata GST memburukkan lagi keadaan. 
"Kadar pertukaran ringgit juga menurun, menjadikan import kurang menguntungkan. Isu terbaru membabitkan pekerja asing juga memberi kesan hebat kepada peniaga kecil. Mereka tidak dapat bersaing," kata Kang yang dipetik oleh The Malay Mail. 
"Ia begitu teruk terutamanya sejak enam bulan lalu apabila pengguna memahami harga barangan menjadi lebih tinggi dan mengurangkan perbelanjaan mereka dengan ketara."

Laporan oleh The Malay Mail itu bacalah di SINI 

Bagusssss... memang GST bagus.. baguslah sangat!

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

3 respon:

Tanpa Nama berkata...

Menipu berjuta2 rakyat negara ini..kena sumpah seranah setiap hari.

Di dunia kau dapat dedak juta2...tapi fakir miskin di akhirat nanti..dosa menganiaya rakyat bukan sikit kau dah buat...

Tanpa Nama berkata...

Matselan hehe the malaysian mentuli of the year

Tanpa Nama berkata...

Dia menteri haprak terbangsat penipu