Jumaat, 6 Mei 2016

Akhirnya wang rakyat bayar hutang 1MDB?

Segala hutang dan tanggungjawab Bandar Malaysia Sdn Bhd akan berpindah kepada Menteri Kewangan Diperbadankan (MKD) sekiranya pindah milik dilakukan seperti cadangan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC).

Menurut Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli, beliau telah memberi amaran tentang perkara ini sebelumnya di mana pada akhirnya, wang rakyat juga yang akan digunakan untuk membayar hutang-hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan anak syarikatnya.

“Ini bermakna tanggungan hutang daripada terbitan sukuk RM2.4 bilion itu kini akan dipindahkan kepada kerajaan seperti juga tanggungjawab melibatkan kerja-kerja memindahkan dan naik taraf pangkalan-pangkalan udara.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

Tanpa Nama berkata...

kini sudah terasa...bila masuk kawasan bandar seolah-olah masuk kawasan rumah orang ... bila melalui lebuhraya seolah-olah melalui jalan milik peribadi seseorang ... masuk tandas awam bagaikan masuk tandas rumah orang lain yang tidak dikenali ..... TIDAK LAMA LAGI BILA MASUK KAWASAN SEKOLAH KERAJAAN TERASA SEOLAH-OLAH MASUK KAWASAN SEKOLAH SWASTA .... BEGITU JUGA MASUK PEJABAT KERAJAAN, SEOLAH-OLAH MASUK PEJABAT SYARIKAT SWASTA .... BEGITU JUGA BILA MASUK HOSPITAL KERAJAAN ..... DAN LAIN-LAIN HAKMILIK KERAJAAN ......akhirnya nanti kita ada KERAJAAN SWASTA ..............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!