Khamis, 17 Mac 2016

(Foto) Lagi perlakuan pramugari Air Asia dirakam dan viral

Ketika banyak di media-media sosial membicarakan tentang etika penerbangan, etika layanan di atas awan dan pelbagai lagi, dua keping foto perlakuan seorang pramugari yang dipercayai kru penerbangan syarikat Air Asia pula tersebar.

Kewajipannya sebagai seorang muslim tidak ditinggalkan walaupun berada di atas awan. Beliau dilihat memakai telekung untuk memulakan solat.
Dengan kebanjiran propaganda negatif mengenai pramugari, dua keping gambar ini sedikit sebanyak memberikan gambaran positif berkenaan pekerjaan ini. Rata-rata netizen menyokong dan mendoakan beliau agar terus istiqamah dalam tindakannya.

Cumanya selepas solat macam mana pula dengan auratnya?


RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

3 respon:

Tanpa Nama berkata...

Seorang hamba Allah yang tahu kedudukan sebagai hamba tapi dia juga seorang yang bertugas mengikut arahan majikan apakah kita pertikaikan pakaian selepas solat boleh menyediakan tempat kerja yang boleh mematuhi seratus peratus berhijab menutup aurat ,jika hendak persoalkan tentang penutupan aurat soalkan dulu isteri-isteri pemimpin islam kita yang tidak pernah bermimpi untuk menutup aurat.

Abdul Said berkata...

Semoga Allah s.w.t menerima amalan baiknya serta mengampunkan dosanya dan dosa kita juga dan sama-sama kita berdoa semoga Allah s.w.t memberi ia rezeki melalui jalan lain yang mana memudahkan ia untuk mematuhi arahan syariah. Amin.

Tanpa Nama berkata...



Setuju dgn dua2 komen diatas.

Semoga dimudahkan utk kita semua. Ameen.