Ahad, 21 Februari 2016

Mahathir sedia bersumpah dengan al-Quran

Selepas membuat gesaan supaya Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali bersumpah dengan al-Quran, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau juga bersedia untuk berbuat demikian sekiranya diminta.

“Kalau apa yang saya kata itu disangka fitnah atau tidak betul, suruh saya sumpah, saya kena sumpah la.

“Kalau saya suruh orang sumpah, saya pun mesti bersedia bersumpah, dengan niat yang betul. Bukan niat lain sumpah lain,” katanya kepada pemberita di Program Lets Read Quran di Ovul Damansara hari ini.

Sebelum ini Dr Mahatir mencabar supaya Apandi harus bersumpah dengan al-Quran bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Bank Negara tidak mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan rasuah.

Sebagai orang Islam yang baik, Mahathir dilaporkan berkata, Apandi harus bersumpah menggunakan al-Quran di masjid dengan disaksikan orang ramai bahawa laporan-laporan badan itu tidak mengaitkan Datuk Seri Najib Razak dengan amalan itu.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: