Ahad, 15 September 2013

Harun Taib lupa satu resolusi penting ini .. lihatlah!

Ulasan penburukonline.blogspot.com

AGAKNYA ketika Dewan Ulama PAS besidang dan meluluskan sembilan resolusi, Dato' Harun Taib selaku Ketua dewan lupa untuk meletakkan satu lagi resolusi penting.

  • Kami dengan ini sebulat suara untuk mengkaji balik kerjasama dengan PKR dan DAP dalam pakatan rakyat dan kami juga sebulat suara akan bekerjasama dengan UMNO melalui kerajaan perpaduan demi melayu dan Islam

Bukankah lebih jelas dan terang maksud resolusi tersebut?

Sekiranya PAS bergerak sendirian tanpa PKR dan DAP serta tidak bersama UMNO, apakah hasrat PAS untuk menakluk Putrajaya menjadi kenyataan?


baca lagi ..



PBO bukan menolak takdir dan ketentuan ALLAH dalam hal ini. Apa juga kemungkinan boleh berlaku. Tapi jika Harun Taib meletakkan kemerosotan sokongan terhadap PAS disebabkan kerjasama dengan PKR dan DAP, PBO sangatlah berdukacita.

Dewan ulama sudah lupa atau buat - buat lupa dengan kerjasama dengan pakatan majoriti 2/3 UMNO - BN dapat ditamatkan pada PRU ke 12 dan PRU ke 13. Malah dengan kerjasama dengan pakatan menyebabkan undi popular milik pakatan. Bukan milik UMNO-BN!

Banyak kali dalam tulisan - tulisan terdahulu, PBO melihat sendiri pemimpin - pemimpin PAS banyak memberi bola tanggung untuk media pro UMNO menghentam dan menghasut pengundi melayu semasa PRU ke 13.

Malah beberapa tindakan 'kurang cerdik' pemimpin tertentu dalam PAS banyak merugikan sokongan melayu kepada PAS semasa PRU ke 13 yang lalu.

Kami penyokong-penyokong bawah melihat dengan rapat dan PBO juga dapat merasakan pengundi atas pagar melihat 100 kali telatah pemimpin ini semasa PRU 13 yang lalu.

Jangan cepat melatah dan menyalahkan sekutu dalam pakatan jika sokongan kepada PAS merosot. Tanya diri sendiri terutama kerenah seperti Harun Taib dalam PAS.

Apa sebenarnya yang beliau mahukan?

Jadi rasanya lebih elok jika resolusi di atas ditambah untuk melengkapkan menjadi 10 resolusi.

Jangan sesekali marahkan pengundi yang telah mengangkat PAS dalam pakatan sehingga mendapat undi popular SEKIRANYA pengundi tidak lagi bersama pakatan dek kerana 'kebodohan' pemimpin - pemimpin tertentu dalam pakatan!

KAMI sayang dan UNDI PAKATAN RAKYAT!



# sila like "kami undi pakatan rakyat"





RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

2 respon:

Tanpa Nama berkata...

SHAH ALAM - Penganalisis politik berpendapat sokongan rakyat terhadap Pas yang ditunjukkan dalam pilihan raya bukan disebabkan parti itu tetapi kerjasama bersama perikatan PR.

Pensyarah Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Madya Dr Mohammad Agus Yusoff berkata, Pas tidak akan mendapat sokongan orang Melayu sepenuhnya sekiranya bergerak sendiri dan bergabung dengan parti lain.

Menurutnya, peningkatan kekuatan Pas adalah berdasarkan kerjasama yang dijalinkan bersama PKR dan DAP.

"Kumpulan Ulama Pas ini tidak sedar ialah Pas mendapat pertambahan bilangan kerusi dalam pilihan raya (PRU13) lalu bukanlah disebabkan kekuatannya bertanding sendirian, namun pakatan di antara parti itu dengan beberapa parti pembangkang yang lain.

"Sejak keluar dari BN pada 1978, politik Pas tenggelam.

"Pas cuma kembali pulih dalam persada politik negara apabila bergabung dalam Angkatan Perpaduan Ummah dalam PRU 1990, Barisan Alternatif pada tahun 1999 dan PR pada tahun 2008 dan 2013," katanya kepada Sinar harian Online, hari ini.

Semalam, resolusi Mulataqa Ulama Pas meluluskan supaya Pas melihat semula kerjasama politik bersama pakatan pembangkang serta menyarankan agar negeri-negeri yang ditadbir pembangkang memberi ruang munasabah kepada ulama haraki Pas.

Mulataqa juga mahu ulama haraki Pas mengukuhkan gerak kerja menghadapi dan menangani pemikiran yang merosakkan umat Islam.

Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib berkata, ia wajar berikutan kebelakangan ini berlaku pelbagai perkara yang melemahkan Pas selain merosakkan hubungan dalam tahaluf siyasi itu sendiri.

"Saya harap Pas Pusat segera menubuhkan jawatankuasa khas untuk kaji dan menilai semula kemerosotan sokongan pengundi Melayu terhadap Pas termasuk tahaluf siyasi terutama dengan PR dan sejauh mana ia menguntungkan Pas," katanya.

Dalam pada itu, Dekan Pusat Pengajian Antarabangsa Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani berkata, kajian semula tahaluf siyasi itu boleh memecahkan PR dan Pas.

Katanya, walaupun kemungkinan Pas mengambil keputusan itu disebabkan keputusan PRU13 lalu yang kurang memberangsangkan, namun untuk Pas bergerak sendiri agak sukar.

"Itu memang hak parti masing-masing, namun jika perkara ini teruskan PR akan pecah dan musnah.

"Mungkin juga Pas mahu kembali menggunakan cara lama, iaitu bergerak sendiri untuk mendapatkan undi Melayu tetapi ia agak sukar," jelasnya.

bunbinban berkata...

Yg salah komponen PR, PKR. Yg sentiasa betul x penah buat salah lagi maksum hanya la PAS. Jawatan dan pangkat tiket ke syurga. Xde beza pun PAS dgn UMNO. PAS ganti UMNO.