Isnin, 29 Februari 2016

Agaknya sebab ni Haji Hadi "sayang" sangat kat Najib!!

150 imam, pengerusi JKKK Sarawak dipilih sertai program haji 1MDB

Sebanyak 150 imam dan pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dari Sarawak akan dipilih bagi menyertai Program Khas Haji Yayasan 1Malaysia Berhad (1MDB) tahun ini, kata Datuk Seri Najib  Razak.

Mengumumkan perkara itu semasa melawat Masjid Jamek Saratok hari ini, perdana menteri berkata mereka yang dipilih itu nanti terdiri daripada 75 imam dan 75 pengerusi JKKK.

"Kami serahkan kepada kerajaan negeri untuk menentukan siapa yang akan terpilih untuk menunaikan fardu haji di bawah program ini nanti," katanya.

Beliau berkata ini adalah sebagai menghargai jasa kepimpinan imam dan pengerusi JKKK di peringkat akar umbi.

Program khas untuk menunaikan rukum Islam ke-5 itu dimulakan Yayasan 1MDB pada 2011 dengan sebanyak 111 jemaah dari seluruh negara.

Jumlah itu ditingkatkan kepada 400 orang pada tahun berikutnya, 2013 (800), 2014 (1,000) dan 2015 (1,200).

Najib berkata jumlah yang dipilih bagi negeri Sarawak adalah besar dan beliau berharap mereka akan mendapat haji yang mabrur nanti.

Turut hadir pada majlis itu ialah  Menteri Perumahan dan Pelancongan Sarawak Datuk Amar Abang Johari Tun Openg.

Terdahulu perdana menteri merasmikan Program Sejiwa Senada 2016 Saratok yang turut dihadiri Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Adenan Satem. – Bernama, 28 Februari, 2016.
http://www.themalaysianinsider.com/rss/bahasa

* HEHEHhee.. syarikat yang sarat hutang, kemudian rasuah pulak tok imam dan bilal. Mengapa di Sarawak ....? tak apalah , mereka ada duit .. tapi macam mana agaknya reaksi tok imam yang dipilih tersebut ..? Terlonjak - lonjak kegirangan ..? hehehehe ... memang mudah sungguh diperbodohkan ... Sarawak kan ....

Lupa ker .. pilihanraya punya pasal kan ... semuanya halal ...



RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

1 respon:

zulahmad77 berkata...

x tanya duit 1MDB tu ok ka ... mai darimana?