Rabu, 27 November 2013

Adoi .. sebenarnya Pulau Batu Putih telah dijual ..? Ini buktinya ..!

SAMM sejak minggu lalu telah mendesak supaya pihak polis membuka siasatan ke atas keseluruhan pejabat AG di atas dakwaan wujud dua ejen CIA.

Laporan polis juga dibuat di setiap negeri di seluruh negara bagi menggambarkan betapa seriusnya dakwaan Tun Mahathir yang dimuat dalam akuan bersumpah bekas Ketua Siasatan Jenayah PDRM, Mat Zain Ibrahim.

Selesai laporan polis oleh SAMM bersama aksi desakan anak muda di hadapan IPD Dang Wangi Ahad lalu, kini satu lagi pendedahan terbongkar yang juga melibatkan Peguam Negara (AG) Tan Sri Abdul Gani Patail.


{baca lagi klik butang papar ... }






gani-patail (1)Mat Zain dalam akuan bersumpah yang sama mendedahkan Gani Patail telah dengan sengaja menyebabkan kekalahan kes Pulau Batu Puteh kepada Singapura ketika prosiding di Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ).

Menurut beliau lagi, berlaku transaksi pindahan wang dalam amaun yang besar ke dalam sebuah akaun di Hong Kong, di atas terlepasnya Pulau Batu Putih kepada negara Singapura.

Ini menggambarkan Pulau Batu Putih sebenarnya telah dijual. SAMM juga tidak menolak kemungkinan, hasil intipan ejen CIA yang dikatakan berpengkalan di pejabat AG turut membantu lolosnya Pulau Batu Putih.

Langkah SAMM mendesak dengan laporan polis sebelum ini adalah bertepatan. Apakah pihak polis masih lagi berdiam diri kerana kes ini berprofile tinggi? Apakah SPRM hanya menunggu arahan pihak tertentu untuk bertindak?

Apa lagi yang boleh diharapkan?

Perlu diingat, setelah gagal mendapatkan Pulau Batu Putih dalam pertembungan tahun 2007, Gani Patail tetap kekal sebagai AG dan tidak bertanggungjawab atas kekalahan tersebut.

Malah menjadi persoalan lebih penting – mengapa tiada rayuan dibuat kepada ICJ dalam kes Pulau Batu Putih setelah lebih enam tahun berlalu? Tiada juga sebarang perkembangan mengenainya. Ini jelas membangkit keraguan munahsabah betapa pejabat AG punyai agenda tersendiri.

logo SAMM3Justeru itu, SAMM akan menggerakkan satu usaha penting untuk mengembalikan Pulau Batu Putih ke tanahair asalnya melalui SAMM Johor. Beberapa gerakan sedang disusun oleh SAMM Johor dan akan mula bertindak menuntut semula Pulau Batu Putih dalam masa terhampir.

SAMM sekali lagi menegaskan, Gani Patail harus disiasat dan dibicarakan segera atau dakwa Tun Mahathir atas tuduhan menipu dan mengelirukan.

Inilah pengkhianat negara yang sebenar, pengkhianat negara ini tidak harus dibiarkan menduduki kerusi teratas dalam sistem perundangan negara, malah perlu dihukum mati jika bersalah.

* Edy Noor ialah Pengarah Propaganda Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

sumber



# sila like "kami undi pakatan rakyat"




RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: